Roses are red

Vi öppnar bloggen med en hel bukett blommor. För att fira att denna bloggen nu är igång och resan till en kokbok har startat.
Jag använde basreceptet för kladdiga chokladkakor och sedan gjorde sedan en otroligt enkel topping.
Vispade grädde så att den blev riktigt tjock. Tänk att den precis ska gå över det fluffiga stadiet och börja "krympa" ihop igen. Sedan blandade jag i florsocker för att få en lenare sockersöt massa än när man använder vanligt strösocker. För att få till det lilla extra blandade jag i hackad choklad.
Toppade allt med marsipanrosor som jag gjort tidigare under kvällen. De vita målade jag sedan kanterna med röd hushållsfärg för att färgerna inte skulle flyta samman lika mycket.

Kommentarer
Postat av: Carro

så somrigt fina de var!

2012-04-11 @ 13:54:41
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0