Happy 25!

Julijana på jobbet fyllde 25 och för mig var det ett måste att baka något fint.
När jag gick runt inne på ica och köpte varor så var tanken på att det skulle bli en enkel hallontårta med chokladfyllning. När jag sedan kommer hem och fastnar framför tvn resulterar det i att jag ställer mig framför tvn mitt i natten.
Jag använde mig av bas receptet på vaniljmuffins som jag bloggade om för några dagar sedan och blandade sedan i ett helt paket frusna hallon.
Klickade ut smeten i muffinsformarna och tryckte i en chokladbit i varje.
*När muffinsen svalnar blir även chokladen hård. Vill man inte att detta ska hända smälter man först chokladen och sedan blandar i en klick smör. Då håller sig chokladen krämig hela tiden.
Kan avslöja att det var inte mycket deg i varje muffins utan smakade mer som att äta ihop knådade hallon med choklad. Varning för äcklig bild men så oroligt gott det var.
Eftersom det var så mycket smak i muffinsen ville jag inte lägga för mycket krut på toppingen. Så jag sötade och färgade lite grädde och spritsade ut det på toppen.
Siffrorna gjorde jag genom att smälta lite choklad och sedan bara doppa en tandpetare och "kladda" ut texten på ett bakplåtspapper.
När man arbetar med choklad på detta sättet är det viktigt att du inte chockar chokladen genom att sätta in den direkt i kylen för att de ska stå kallt. Ställ dem istället där det är svalt.
Avslutade allt med att toppa med lite gnistrande strössel på toppen!

Kommentarer
Postat av: Marie

De ser jätte goda ut:)

2012-04-25 @ 21:42:52
URL: http://maarrre.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

Vilka fina muffins :) Ha en fin valborg..kram

2012-04-30 @ 12:46:12
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0