Yummie love

 
Dessa läckerheter bakade jag häromdagen! Dock tyckte jag det var så tråkigt med bara kokos på toppen så slängde på min favorit ingrediens, choklad.
Blev en helt annan smak, men riktigt riktigt mumsigt!
 
Gör så här:
100g smör
2 ägg
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
1,5 dl mjölk
4,5 dl mjöl
 
Garnering:
50g smör
3 msk starkt kaffe
2 tsk vaniljsocker
3 dl florsocker
Valfri topping
 
*Sätt ugnen på 225grader och ta fram en form med höga kanter som du täcker med bakplåtspapper
*Smält smöret och låt svalna
*Vispa ägg och socker pösigt
*TIllsätt alla de torra ingredienserna utom mjöl och blanda ihop
*Tillsätt mjöl och mjölk och blanda ihop till en slät smet
*Bred ut i formen och grädda i ugnen i ca 10-15 minuter
 
 
Så här gör du med toppingen:
När kakan har smält, blandar du ihop garneringen och häller på toppen av kakan.
Tips är att göra dubbelsats då det blir härligt och kladdigt. Speciellt bra för dem som inte tycker att det kan bli för mycket av det goda.
Strössla sedan på valfri topping, jag använde kokos flingor och hackad choklad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0