Oh heavenly chocolate!

Detta är nog en av de godaste muffins jag någonsin bakat! Helt seriöst!
Så där super kladdiga, perfekt maffiga, precis så man blir mätt och suget efter mer är kvar, sedan att det är som världens choklad bomb i munnen gör inte saken värre.
Som pricken över i tar de ingen tid alls att göra.
 
Kladdiga chokads cupcakes

100g smör
2 st ägg
2,5 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
Smältsmöret 
Vispa ägg och socker
Blanda i alla ingredienser 
Klicka ut i formar
Grädda i 200 grader i ca 10 min, håll koll när de precis börjar bli torra på toppen, då är de perfekta att ta ut.
 
TIPS! Änvänd fast margarin som du smälter, tillsätt därefter 1-2 msk flytande margarin för att få det där super kladdiga resultatet.
 
Topping:
Ca 200 g mörk choklad, jag blandade fritt från det jag hade kvar av olika kakor
MatOlja
Smält chokladen på vattenbad och blanda sedan i lite lite olja, enbart för att det inte ska stelna helt när det kommer på kakan, men fortsätta hålla samma chokladiga smak
När det har svalnat lite ringla det på toppen av dina cupcakes. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0