Underbara Smoothies


 
Allt kan inte vara underbara frestelser och flådiga bakverk kom jag på härromdagen. Dessutom tar det tid att göra och alla kanske inte har den tiden eller tålamodet för den delen för att sitta och pyssla med rosor och göra olika lager för att skapa en sagolikgod kaka.
Vet att denna bloggen handlar först och främst om bakverk men lika mycket om godsaker. Själv är jag någon som alltid suktar efter något gott på kvällen och gärna sitter och småäter. Dock kan man inte trycka i sig en brownie eller en bit cheeseacke varje kväll så svängde ihop något minst lika gott, nämligen en smoothie.
Jag älskar bär och frukt och då är detta ett perfekt alternativ när sötsuget slår in och varken tiden eller orken finns på plats.
 
Gör så här:
 
Släng ner favorit frukterna i en mixer, blanda tills alla klumpar är borta och servera
Toppa med några bär så att ögat också får njuta!
 
Mina tips för en lyckad smoothie:
Ha ALLTID i banan och någon form av yoghurt
Detta är för att göra den mer matig eftersom det lätt blir som en juice när man enbart använder frukt och bär
 
Färdig frusen frukt i form av mango etc
Perfekt att ha liggandes i frysen hemma, det blir inte dåligt och kan därför ligga hur länge som helst, samt att det ger den söta smaken i smoothien och tar bort det sura som det ofta blir av äpplen etc. Det är också alltid färdigskuret så det är bara att hälla i och mixa, tar ingen tid alls och blir ingen disk. Win win helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Filippa Wallin

Ser gott ut!
sv: Har ju haft ätstörning sedan i augusti 2012, som minst har jag vägt 36 kg, efter första, tvångsinläggningen på psyket gick jag upp 9 kg. Nu under andra och senaste (frivilliga) inläggningen har jag gått upp ytterligare 6 kg efter det att jag igen gått ner en del. Är för tillfället på permission till på måndagkväll, för att se hur jag klarar mig i det "verkliga" livet innan jag blir utskriven.. Kram på dig fina du!

2013-04-12 @ 15:51:22
URL: http://chippaz.blogg.se
Postat av: Alexsandra

Åh, mums vad gott! :D

2013-06-19 @ 11:29:42
URL: http://lovephotoalexsandraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0